עדשות מגע יומיות

המאפיינים העיקריים של עדשות יומיות

עדשות מגע יומיות מיוצרות מהידרוג'ל או סיליקון הידרוג'ל, ומוצעות במגוון רחב מאוד של מרשמים – כולל לבעלי מספרים גדולים (כולל למשל מינוס 15 או פלוס 9) ובמקרים של אסטיגמציה (לקות ראייה שמוכרת גם בשם "צילינדר"). אלו הן עדשות רכות, אבל חשוב להדגיש שאם בעבר עדשות קשות נחשבו לאיכותיות יותר, כיום, בזכות הטכנולוגיות המתקדמות והידע העצום שהצטבר בתחום, הפער הצטמצם באופן משמעותי וגם עדשה רכה היא מוצר שמספק תועלת רבה (בתנאי כמובן שמקפידים על בחירה נכונה).

הקוטר של עדשות המגע היומיות הוא כ-14 ס"מ, והקמירות ברוב המקרים היא 8-9.

היתרונות של עדשות המגע היומיות

היתרון הראשון והבולט ביותר של עדשות מגע לשימוש יומי הוא שאין צורך להשקיע בתחזוקה שלהן. בתחילת היום מכניסים עדשות חדשות, ולאחר מספר שעות שבהן נהנים מראייה תקינה וכשהן כבר משומשות פשוט זורקים אותן.

יתרון משמעותי שני הוא השמירה על בריאות העין. בזכות החד פעמיות, אין כמעט סיכון להיווצרות זיהום עקב טיפול לקוי בעדשות והצטברות לכלוכים שונים, חלבונים ואנטיגנים עליהן, וגם הסיכוי לתגובה אלרגית הוא אפסי.

בנוסף, בזכות אחוז המים הגבוה יחסית בעדשות ההרכבה שלהן לא מובילה ליובש בעין ולתחושת אי נוחות, גם כשהן בשימוש רציף במשך שעות רבות.

עדשות יומיות

למי מתאימות עדשות מגע לשימוש יומי?

קהל יעד אחד של עדשות מגע יומיות הוא מי שלא זקוק לפתרונות תיקון ראייה באופן קבוע אלא רק מעת לעת. גם למי שנמצא במשך היום בסביבה עתירת לכלוכים, בעיקר כחלק מהעבודה, העדשות החד פעמיות הן האופציה הנכונה. כמו כן הן מומלצות לעובדים בעבודה פיזית אינטנסיבית, ועוד כדאי לדעת שעם העדשות היומיות אפשר לרחוץ בבריכה ובים ללא חשש. גם למי שרק מתחיל להרכיב עדשות מגע כדאי לפחות בראשית הדרך להשתמש בעדשות היומיות וזאת מפני שהן כאמור נוחות מאוד ומקלות על ההסתגלות.

לעומת זאת, למי שסובל מבעיות ספציפיות – למשל קרטוקונוס – עדשות המגע החד פעמיות לא מתאימות. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם אופטומטריסט/ית מוסמכ/ת לפני שרוכשים עדשות.

החומרים שמהם מיוצרות עדשות יומיות וטווח המחירים

עדשות מגע לשימוש יומי מיוצרות כאמור מהידרוג'ל ומסיליקון הידרוג'ל. ההידרוג'ל הופך את העדשה לכזו שלא מורגשת בכלל כמעט בעין, והסיליקון מוסיף עוד איכות חיונית: עבירות גבוהה לחמצן. הסוגים הנפוצים של ההידרוג'ל הם methafilcon A ו-Hilafilcon B ואילו בין הסוגים הנפוצים של סיליקון הידרוג'ל ניתן לציין את ה-Senofilcon A ואת Omafilcon A.

עוד פרמטר חשוב הוא אחוז המים, שיכול להיות 57-60% וגם 78% למשל. ככל ששיעור המים בעדשה גבוה יותר, כך העבירות של החמצן גבוהה יותר וגם לאחר שעות רבות התחושה עדיין נוחה לגמרי. מצד שני המים מגדילים את הרגישות ואת הסיכוי להצטברות חלבונים וזיהומים ולכן נדרשת בחירה זהירה ומדויקת, כאמור בעזרת מומחים בתחום.

לגבי מחירים, עבור מארז של 30 עדשות מגע יומיות תשלמו בין 70-80 ש"ח ל-120-130 ש"ח, בהתאם לאיכות המוצר הספציפי. יש גם מארזי חיסכון של 90, 180 ואפילו 360 עדשות.

עדשות מגע יומיות מומלצות

כשמשתמשים בעדשות מגע יומיות יש חשיבות רבה מאוד לאיכות שלהן. אופציות מומלצות במיוחד הן למשל Acuvue של Johnson & Johnson, או DAILIES AquaComfort Plus של חברת אלקון. עוד סוג מובחר של עדשות מגע לשימוש יומי היא Biotrue ONEday של Bausch & Lomb וכך גם Clariti 1 Day ו-Proclear 1 Day של Copper Vision.

איך להבטיח בחירה נכונה של עדשות מגע יומיות?

עדשות מגע חד פעמיות הן מוצר שהתועלת ממנו גבוהה מאוד, בתנאי שמתאימים אותן לעיניים וללקות הספציפית שאותה רוצים לתקן – קוצר ראייה עם או בלי רוחק ראייה, צילינדר וכו'. כדי להבטיח שכך יהיה יש צורך באבחון מקצועי שמתבצע ע"י אופטומטריסטים מוסמכים, שיכולים כמובן גם להמליץ על הסוג האידיאלי בהתאם לאופן השימוש הצפוי ופרמטרים חשובים נוספים.

לשאלות נפוצות נוספות בנושא עדשות מגע יומיות לחצו כאן

צריכים עדשות מגע? עדשות מגע קונים באתר עדשות אונליין: חנות האונליין המקצועית והמובילה בישראל