שימוש נכון בעדשות מגע

עדשות מגע פותרות סוגיות רבות למי שאינו מסתדר עם הרכבת משקפיי – בעיקר מההיבי של הביטחון העצמי והאסטתי, אך גם מטעמי נוחות. יחד עם זאת, עדשות מגע מחייבות שימוש אחראי וזהיר, כדי שלא תיפגענה תקינותן וכתוצאה מכך – בריאות עיניכם.

שימוש נכון בעדשות מגע

בעת הרכבת עדשות מגע והסרתן תמיד יש לשטוף בסבון ולייבש את הידיים, יש להימנע משימוש בסבון המבוסס קרם או שומני. שימוש בעדשות מגע מחייב שימוש זהיר בחומרים שונים העלולים ליצור דלקות בעין וכן התנהלות אחראית עם העדשות.

מומלץ לסגל הרגל של הרכבה והסרת העדשות באותו סדר, יש להרכיב את העדשה בעין ימין ואח"כ שמאל וכן לעשות בפעולת הסרתן, להסיר את ימין ואח"כ את שמאל. שיטה זו תמנע החדרת עדשה לעין הלא נכונה.

לפני הרכבת העדשות מומלץ להניחן ראשית בכף היד (כאשר כף היד בצורה קעורה), בצורה זו תוכלו לבדוק שאכן העדשה תקינה, בכיוון הנכון וכי היא נקייה. שימוש מוגבר או מיותר באצבעות הידיים עלולה לגרום לקרע בעדשות.

בכל מקרה של אי נוחות מוגברת או צריבה יש להסיר מיד את עדשות המגע, הסיבה לכך יכולה לנבוע ממספר סיבות, לדוגמא: תהליך הניקוי לא הסתיים במלואו, התמיסה בה נעשה שימוש לא טובה, העדשה נקרעה, העדשה מלוכלכת, בכל מקרה יש להסיר מיידית את העדשות ולפנות לרופא עיניים לבדיקה, מומלץ גם להיבדק שוב אצל אופטומטריסט/ית מוסמך/ת.

מומלץ, גם בשימוש עם עדשות בעלות חסימת קרני UV, להשתמש במשקפי שמש. הגנה על העין מפני השמש חשובה מאד, לכן מומלץ להרכיב משקפי שמש בעיקר בישראל בה רוב השנה השמש קופחת. הגנה נוספת על העיניים עלולה לצמצם משמעותית את הסיכוי לפגיעה בעיניים, צמצום תופעות היובש ואי הנוחות ועוד.

רכישת עדשות המגע שלך חייבת להתבצע דרך גורם מוסמך בעל הכשרה לכך, בעבר פרסמנו  מאמר העוסק בעשרת  הכללים לבחירה נכונה של עדשות מגע. קיימים לא מעט גופים פורמאליים יותר ופורמאליים פחות, חשוב לדעת מי מוכר את המוצר, מהיכן המוצר נרכש, מה תוקף המוצר והאחריות הנלווים לעסקה.